Nem vagy egyedül, ha nem szereted a hírleveleket, érthető. Rengeteg reklámmal találkozunk nap mint nap, és olykor bosszantó, ha még a levelezésünkben is reklámokkal kell találkoznunk, vagy törölni őket. Miért gondolom mégis úgy, hogy nem hagyhatod ki ezt a lehetőséget vállalkozásodban?

Zaklatás vagy érték

Úgy gondolom ez az oka annak, ha valaki úgy dönt, nem szeretne hírlevelet küldeni. Van olyan hírlevél, amit zaklatásnak élünk meg és van olyan, amit nem. Jellemzően azokat éljük meg zaklatásnak, ahol folyamatosan csak a sales megy, vagy ami ennél is rosszabb olyan termékeket próbálnak ránk erőltetni, ami egyáltalán nem érdekel minket. Ez nem jelenti azt, hogy a hírlevelet nem lehet használni értékesítésre, de meg kell tartani az egészséges arányt, ökölszabályként a 10%-ot tarthatod, de érdemes A/B tesztelni, mert iparáganként változó az arány.

Ha nem értékesítek, akkor mit küldjek?

Érdemes olyan tartalmat küldened, ami kapcsolódik a vállalkozásodhoz, termékedhez, szolgáltatásodhoz, de nem elsődleges célja az értékesítés. Ha írsz egy blogbejegyzést, küldhetsz értesítést a feliratkozóknak, egy rövid kivonattal. Küldhetsz olyan tartalmat is, amit nem teszel közzé a blogodban, közösségi médiában, így motiválhatod az embereket, hogy feliratkozzanak, mert máshogy nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes tartalmakhoz. Célcsoportonként változó, hogy ki mit tart értékesnek. Lehetnek tesztek, kimutatások, vagy valamilyen fejlesztés vállalkozáson belül, amit érdemes elmondanod az ügyfeleidnek. Amire érdemes figyelned, hogy a teljes tartalom ne legyen elérhető hírlevélben, inkább értesítési eszközként gondolj rá, mindig legyen valamilyen CTA (Call To Action).

Senki sem veheti el

Csábító gondolat, hogy facebook oldalt vagy csoportot építs, népszerűsíts, hiszen ezzel kiváltható a hírlevél. Valóban, ugyan azt a célt képes szolgálni, de nem érdemes mellőzni, még akkor sem, ha jelenleg teljesen jól működik ez a megoldás. Sose felejtsd el, ha ilyen platformokat használsz, teljesen ki vagy szolgáltatva az üzemeltetőnek. A rajta található adatokhoz korlátozottan férhetsz hozzá és bármikor megfoszthatnak tőle, ezzel ellentétben a hírlevél lista a tied!

Hogyan lesznek feliratkozóim?

Előzőekben már említettem, hogy küldhetsz olyan tartalmat, ami más módon nem elérhető, így egy olyan feliratkozó tábort építhetsz, akiket érdekel a tartalmad. Használhatsz valami ajándék anyagot, amit az újonnan feliratkozók kapnak meg, és más formában nem elérhető. Nekem is van ilyen anyagom, ez a „7 +1 LÉPÉS, HOGY KIHOZD A MAXIMUMOT A WEBOLDALADBÓL” című rövid e-book. Persze ezek hosszabb folyamatok, ezért csábító lehet e-mail listát vásárolni, így könnyen juthatsz rengeteg e-mail címhez, de óva intenélek, hogy így tegyél. Ami a legfontosabb, ha ezekre a címekre hírlevelet küldesz az SPAM-nak minősül, mert nem egyeztek bele a felhasználók. A másik fontos kérdés, hogy vajon ezeknek az embereknek releváns a tartalmad? Vajon célközönségként tekinthetsz rájuk? Kétlem, ezzel csak pénzt dobsz ki az ablakon, gyorsan érsz el olyan sikert, ami csupán illúzió és még a márkádat is rombolod vele. Válaszd a hosszabb de kifizetődőbb utat, hidd el megéri!

Költségek

Még mindig ez a legjobb arányban megtérülő hirdetési forma. Hiába van közösségi oldalad, kénytelen vagy a posztokat hirdetni, az organikus elérések csökkennek, a kék óriásnak az a célja, hogy pénzt költsél! A feliratkozóid számától függően akár ingyenesen is küldhetsz hírlevelet. Én MailerLite-ot használok, ami 1000 feliratkozóig ingyenes, teljes funkcionalitás már havi $10 – tól elérhető, vagy 2.500 feliratkozóig csupán havi $15 költséggel kell számolnod.

Fotó: freepik.com