Érdekes kérdés, hogy hogyan alakul ki a látogatókban a bizalom. Érdemes komolyabban foglalkoznod a témával, mert sok más tényező mellett ezen áll vagy bukik weboldalad sikerességének kulcsa!

A bizalom kialakítása, egy személyes konzultáció vagy találkozás alkalmával sem mindig könnyű, de az online térben, ahol nem két hús-vér ember találkozik, sokkal nehezebb feladat. Amikor egy potenciális ügyfél megoldást keres problémájára, a legtöbb esetben online találkozik veled és konkurenciáddal. A weboldaladon megtekinthető információk és képi vagy dizájn elemek határozzák meg, hogy milyen szintű bizalom vagy éppen ellenszenv alakul ki.

Az összkép szerepe

A weboldaladon megjelenő képek, a logo, a betűtípusok és színek egységessége nagyban hozzájárul a bizalom kialakulásához, ezek minőségéről nem is beszélve. Amikor az online megjelenésed „rendbe teszed”, és ezalatt most nem csak a weboldalad vagy a webáruházadat értem, hanem a közösségi médiában való megosztásokat és hirdetéseket, gyakorlatilag brandet építesz. Ez az egységesség hozzásegít, hogy vállalkozásodat mindig mindenhol megismerjék.

Vélemények, értékelések

Bizonyára te is nagyobb bizalommal fordulsz egy termék vagy szolgáltatás felé, ha egy ismerősöd ajánlja. Ebből adódik, ha nem is egy barát vagy ismerős, de egy másik fogyasztó véleménye is segít a bizalom kialakulásában, és ez igaz termékre vagy szolgáltatásra egyaránt! Nem véletlen, hogy a nagyobb online áruházak termékoldalain, mindenhol megtalálhatod az értékeléseket, vagy gondolj az árukeresőre. Én mindig elolvasom a vásárlók értékeléseit és ezen információk alapján mérlegelek, hogy mit vásároljak meg. A negatív értékelések is számítanak, és ne gondold, hogy csupán negatív irányba mozdíthatja el a véleményünket. Egy alsókategóriás terméket nézve, nem várhatjuk el, hogy ugyan azt nyújtsa, mint egy felsőkategóriás prémium termék, mégis vannak, akik ezt szóvá teszik, ezért mindig kontextusában kell vizsgálni egy adott értékelést vagy véleményt. Amennyiben egy negatív értékeléshez az üzlet korrekt és udvarias választ ír, rettentő megnyugtató lehet mások számára, ezért nem kell tartanod attól, hogy mi történik egy negatív értékelés esetén. Ez is nagyban hozzájárulhat a vállalkozásodról kialakult képhez.

Rendszeres, friss információk

Bizonyára te sem szereted azokat a weboldalakat, ahol évek óta nem történt semmilyen jellegű frissítés. Az utolsó blogbejegyzés évekkel ezelőtt került fel és mára már az aktualitását is elvesztette. Ezért is fontos, hogy rendszeresen tartalmat készíts látogatóidnak, nem csupán a Google miatt. Ha már a Google-ről beszélünk, tudtad, hogy egy hozzászólás vagy egy értékelés is friss tartalomnak minősül? Még egy ok arra, hogy bekapcsold az értékeléseket a termékeknél!

Technikai bizalom

Mára már elvárás, hogy a weboldalak kommunikációja ne sima http, hanem https protokollon keresztül történjen. Egy biztonságos kommunikáció elengedhetetlen feltétele az SSL tanúsítvány megléte, de szerencsére a legtöbb tárhelyszolgáltatónál ezért nem kell extra költséget fizetnünk, így csupán annyi a dolgod, hogy engedélyezed. A Google számára is fontos a felhasználók biztonsága, ezért azokat a weboldalakat, amik nem rendelkeznek hiteles tanúsítvánnyal, nem biztonságos webhelynek jelöli. Ez önmagában is bizalmatlanságot eredményez a látogatódban, ezért érdemes erre figyelni, sőt ahol online fizetés is elérhető, nem is szabad kérdésként felmerülnie. Valószínűleg Te sem szeretnéd bankkártya adataidat olyan webáruházban megadni, ahol nincs a domain mellett kis zöld ikon!

Kötelező elemek

Bizonyára emlékszel a nagy GDPR őrületre. Ennek köszönhetően található meg a legtöbb weboldalon az a kis felugró rész amit le kell „OKÉ”-zni. Ezen felül szükségessé vált egy úgynevezett Adatvédelmi tájékoztató vagy Adatvédelmi szabályzat. Ennek a megléte törvényi kötelezettség, de ezen felül a hiánya okkal vált ki bizonytalanságot egy látogatóból. Természetesen vannak olyan esetek amikor ez nem kötelező eleme egy weboldalnak, de ahol van egy kapcsolati űrlap, márpedig enélkül értelmetlen üzemeltetni vállalkozóként egy weboldalt, már kötelező!

Fotó: pixabay.com