Sokan hangoztatják, hogy a tartalom a király (The Content is King) és könnyű belátni, hogy igazuk van. A Google elsődlegesen a weboldaladon található tartalmak alapján jeleníti meg a találatokat a felhasználóknak, de ne gondold, hogy bármi megfelelő számodra.

Gyárthatod a tartalmat orrvérzésig, és látszólag hozhat is eredményt, de milyen eredményt? Miben méred az eredményességét?

Nagyon egyszerű, vághatod rá: Látogatók!

Rendben, látogatók, ez igaz, szükségünk van látogatókra, ezzel nem lehet vitatkozni, de milyen látogatók ezek a látogatók? Potenciális ügyfeleid vagy egyszerűen jöttek elolvasni a tartalmat, amit készítettél és elhanyagolható az esélye annak, hogy ügyfeleddé váljanak? Egy egyszerű példával bemutatom mire gondolok:

Írni bárhogy, bármiről

Tételezzük fel, hogy vállalkozásod, férfiaknak értékesít elegáns ruhadarabokat, cipőket és írsz egy blogbejegyzést arról, hogy milyen fantasztikus újítások vannak a legújabb Teslában. Dobunk egy hirdetést a bejegyzésünkre, toljuk meg a látogatottságát webáruházunknak, jöjjenek azok a megrendelések. A statisztikák szépek, növekszik a látogatói forgalom, de a megrendelések száma nem kiemelkedően jó. Mi lehet az oka?

Elemezzük kicsit az elképzelésünket! A Tesla körül mindig nagy a felhajtás, sok embert érdekel, elsődlegesen férfiakat, hiszen autóról van szó. Ez jó, gondolhatod, hiszen férfiak a vállalkozásod célcsoportja, de álljunk meg egy kicsit. Igaz, hogy neked férfiak a célcsoportod, de nem az összes olyan férfi, akit érdekelnek az autók! Elérted, hogy az összes autó fanatikus, vagy akit egy kicsit is érdekel a Tesla, elolvasta a bejegyzésed, de köztük elhanyagolható volt azoknak az embereknek a száma akiknek értékesíteni szeretnél vagy tudsz, ezért elmarad a profit a látogatók számához viszonyítva, de legalább boldogok lehetünk mert sokan látták, és mellette elégettünk némi hirdetési költséget is.

Releváns tartalom

Hogyan csinálhatod jobban? Maradjunk a Tesla példánál, és írj inkább arról, hogy milyen praktikák vannak, hogy kevésbé legyen gyűrött inged vagy zakód, ha a legújabb Teslát vezeted. Ezzel a témával nagyobb az esélyed rá, hogy azokat az embereket célzod, akik vásárolni fognak webáruházadban. Való igaz, hogy nem lesznek olyan impozánsak a megtekintési statisztikák az előző példához viszonyítva, de nem is az a cél, hogy sokan lássák az országban! Neked az a célod, hogy a potenciális ügyfeleid közül lássák sokan a blogbejegyzésed!

Ebből az egyszerű példából is láthatod, hogy mennyire fontos meghatároznod a célcsoportod, és ennek megfelelően kialakítani a weboldaladon, webáruházadban található tartalmat, nincs ez másként a dizájn meghatározásánál sem.

Fotó: pixabay.com