A konverzió nem más, mint amikor a látogató valamilyen célt teljesít a weboldalon. Rengeteg tényező befolyásolja, hogy egy honlap mennyi konverziót képes elérni. Számít a gombok alakja, a színek, egyszóval a dizájn, és természetesen számít a weboldalon található marketing szöveg vagy éppenséggel a terméklapon található leírás A konverziónak két típusát különböztetjük meg:

1. Makrokonverzió

2. Mikrokonverzió

Makrokonverzió

Ezt a konverziót tekintjük a weboldal vagy webáruház fő céljának. Ez gyakorlatilag, mikor vásárol a látogató. A makrokonverzió ami bevételt és profitot termel számodra. Akárhogy csűrjük csavarjuk, ez jelenik meg a bankszámládon!

Mikrokonverzió

A mikrokonverzió azok a kisebb elköteleződéssel járó cselekedetek, mint egy hírlevél feliratkozás vagy egy árajánlat kérés. Ezek azok a lépések, amit a látogatók megtesznek mielőtt létrejön a tényleges vásárlás. Például a termék kosárba helyezése vagy a regisztráció, de még egy hozzászólás írása is mikrokonverzió.

Miért fontos, hogy tisztában legyünk a számokkal?

Sajnos nagyon sok vállalkozó, aki weboldalt vagy webáruházat üzemeltet, egyáltalán nem, vagy csupán felületesen méri a konverziókat. Azzal mindenféleképpen tisztában kell lenned, hogy a mikrokonverziók mérése ugyan fontos, de nem érdemes átesni a ló túloldalára, mert nem ebből fogsz megélni és nem ebből fog a vállalkozásod fejlődni! Hiába van rengeteg árajánlatkérésed és sok hírlevél feliratkozód, ha nem termelnek bevételt számodra. Az viszont vitathatatlan, hogy fontos szerepe van a méréseknek a fejlesztendő részek megállapításában, és hozzásegít a hosszútávú fejlődéshez.

Hogyan?

Nem mondom, hogy egyszerű, de nem is bonyolult ???? Sok lehetőséged van a konverziók mérésére, talán a legtöbben a Google Analytics ingyenes rendszerét használják (én is), de akár a Google Ads vagy a Facebook is segítségedre lehet. Ajánlom az Analytics használatát mert a beállított konverziók könnyen importálhatóak a Google Ads rendszerébe. Egy hírlevél feliratkozás vagy egy árajánlat kérő űrlap kitöltésének a konverzió mérésére a legegyszerűbb megoldás, ha egy köszönő oldalt hozol létre és ennek az oldalnak a megnyitása fogja jelenteni a konverziót. (a tényleges beállítást nem szeretném részletezni, rengeteg anyag található ebben a témában, amennyiben a konkrét beállítás is érdekel).